عضو کمیسیون عمران گفت: در برخی کشورهای همسایه، فرایند ترخیص کالا حدود ۶ ساعت زمان میبرد، اما این زمان در ایران به ۱۴۰ ساعت میرسد؛ چراکه دستگاههای متعدد در مرزها تصمیمگیر هستند.
به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت راهبردی حوزه لجستیک، گفت: سهم قابلتوجهی از تولید ناخالص داخلی کشور به حوزه وزارت راه و شهرسازی، بهویژه بخش لجستیک اختصاص دارد که نشاندهنده اهمیت این بخش در اقتصاد ملی است.
وی افزود: ممکن است عنوان شود که برخی کریدورها را از دست میدهیم، اما هیچگاه کریدور کوتاهمسیر و جذاب برای عبورومرور از دست نمیرود؛ امروز در شرایط جنگ انرژی قرار داریم و هر کشوری که مسیر کوتاهتر و مقرونبهصرفهتری برای حمل بار و مسافر در اختیار داشته باشد، برنده است. این ظرفیت تحریمپذیر نیست، مشروط بر آنکه بتوانیم سهم و ظرفیت واقعی خود را فعال کنیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ماده ۵۷ برنامه هفتم توسعه، تصریح کرد: با تلاشهای صورتگرفته، سند ملی گذر به تصویب رسید تا از تداخل کاری دستگاهها جلوگیری شود. در حال حاضر در حوزه دریا بیش از ۱۷ مجموعه تصمیمگیر وجود دارد که فاقد پاسخگویی مشخص هستند و بر همین اساس، مقرر شد مدیریت واحد در حوزه بنادر شکل بگیرد.
یوسفی با بیان اینکه مدیریت واحد از جمله سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری است، ادامه داد: باوجود این تأکید، در آئیننامههای در حال تدوین، موضوع مدیریت واحد همچنان بهعنوان یک حلقه مفقوده باقیمانده است. تعارض منافع میان برخی دستگاهها موجب افزایش ماندگاری کالا در مرزها و بنادر شده و همین مسئله باعث کاهش رتبه ایران در شاخص بینالمللی لجستیک از ۶۷ به ۱۲۳ شده است.
وی با مقایسه زمان توقف کالا در مرزها، گفت: در برخی کشورهای همسایه، فرایند ترخیص کالا حدود ۶ ساعت زمان میبرد، اما این زمان در ایران به ۱۴۰ ساعت میرسد؛ چراکه دستگاههای متعدد و بعضاً موازی در مرزها تصمیمگیری میکنند.
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به پروژههای زیرساختی، از جمله راهآهن شلمچه بصره، یادآور شد: با ورود مستقیم رئیسجمهور و پیگیریهای انجامشده، این پروژه بهصورت جهادی در حال اجراست و پل این مسیر، تا اربعین تکمیل خواهد شد.
یوسفی در پایان با انتقاد از نبود پنجره واحد در مرزها، گفت: در مرز شلمچه که بالاترین ظرفیت صادراتی منطقه را دارد، نبود پنجره واحد موجب تأخیر در فرایندهای صادرات و واردات شده است و تجار ناچارند با بخشنامهها و رویههای متعدد دستگاههای مختلف مواجه شوند.
کد خبر 6696216
زهره آقاجانی
-
یوسفی: اجاره مسکن هم برای برخی به آرزو تبدیل شده است
-
نرخ سوم بنزین همگام با افزایش بهرهوری پیش برود
-
کاهش ۴۰ درصدی صدور پروانههای ساختمانی در کشور
-
نوسازی ناوگان و سهولت حملونقل؛ مسیر پایدار کاهش مصرف سوخت
-
کاهش ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در استان قزوین
-
دعوت وزنهبرداران اردبیلی به اردوی ادواری تیم ملی بانوان ایران
-
واردات ۶۵۰ میلیون دلاری محصولات فولادی در ۸ ماهه ۱۴۰۴
-
ترخیص کالا در مرزهای ایران ۱۴۰ ساعت طول میکشد
-
انتشار فهرست ۴۰۲۲ ردیف تعرفه مشمول خرید ارز از تالار دوم
-
مصوبه ترخیص ۹۰ درصدی کالاها تا پایان بهمن ۱۴۰۴ تمدید شد
-
ارز ۳۰ هزار قلم کالا به «تالار دوم» منتقل شد
-
واردات ۶.۴ میلیون گوشی تلفن همراه در ۸ ماهه امسال
-
خروج کامل سامانه بارشی از اصفهان؛ یخبندان در پیش است
-
تصاویری از روستاهای درگیر سیل شهرستان سیریک
-
کالابرگ دهکهای درآمدی چهارم تا هفتم شارژ شد
-
مدارس و دانشگاههای اصفهان فردا حضوری است
-
رئیس دانشگاه تهران: استخراج آب ژرف و انتقال آب دریا راهکار علمی نیست
-
خواهران منصوریان با محرومیت سنگین مواجه شدند
-
نهاده دامی؛ قطاری که به مقصد نرسید
-
مهمترین بازیکنان تیم ملی ایران و بلژیک مشخص شدند/ دفاع متزلزل ایران
-
عقیل کشاورز مامور موساد و ارتش رژیم صهیونیستی اعدام شد
-
حمله تند باشگاه تراکتور به پرسپولیس و کریم باقری؛ خجالت نکشیدید!
-
میزان بارش در شهرهای استان بوشهر
-
سبزه زاری: توده هوای سرد در خوزستان ماندگار است
-
روزنامههای اقتصادی شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴
-
روزنامههای ورزشی شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴
-
روزنامههای صبح شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴
- مانتو
- تور شفق قطبی
- تعمیر کامپیوتر تهران
- ایمپلنت دندان
- استعلام شرکت با کد ملی
- آلپاری
- تبلیغات گوگل ادز
- فروش خودرو کارکرده
- خرید دستگاه تصفیه آب
- تبلیغ در گوگل
- چاپ کارت ویزیت
- سرور اچ پی
- خرید دام زنده
- مهرینو
- تهران تایمز
- روزنامه آگاه






نظرات کاربران