رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از فوت ۳۳ نفر به علت تصادف در منطقه ۲۱ تهران طی ۸ ماه از امسال خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مصطفی زینیوند، رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، در تشریح وضعیت مبادی ورودی پایتخت گفت: تهران دارای ۱۸ مدخل ورودی در چهار بخش شمال، جنوب، شرق و غرب است. وی گفت که روزانه حدود ۲۲ میلیون سفر در شهر تهران انجام میشود.
وی افزود: بیشترین حجم ورودیها مربوط به جنوب تهران با سهم ۳۱.۳ درصد (آزادراه خلیج فارس، جاده قدیم قم و آزادراه تهران–ساوه) است. پس از آن، غرب تهران با ۳۰.۷ درصد (بزرگراه شهید لشگری، بزرگراه فتح، بزرگراه شهید همدانی و بزرگراه شهید خرازی) در رتبه دوم قرار دارد. شرق با ۲۲.۳ درصد و شمال با ۱۵.۷ درصد سهم ورودیها را به خود اختصاص دادهاند.
زینیوند با اشاره به چالشهای جدی مبادی ورودی در حوزه ایمنی تردد اظهار داشت: کاهش سرعت ناگهانی، طراحی هندسی نامناسب، تفاوت اهداف سفر رانندگان (ورود، خروج یا عبور)، وجود کاربریهای ناهمگون، نقص روشنایی، خطکشی و تابلوها، و همچنین خستگی رانندگان از جمله عوامل اصلی وقوع تصادفات در این نقاط است.
وی در ادامه به وضعیت منطقه ۲۱ تهران پرداخت و گفت: این منطقه با وسعت ۵۴۰۰ هکتار و قرارگیری در مجاورت استان البرز، یکی از قطبهای صنعتی و پر رفت و آمد تهران است. اما به لحاظ ایمنی راه، با مشکلات جدی مواجه بوده و در هشتماهه امسال شاهد فوت ۳۳ نفر به علت تصادف در معابر این منطقه بودهایم؛ در حالی که سال گذشته در همین بازه زمانی تنها ۸ نفر فوتی ثبت شده بود.
به گفته رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، از مجموع قربانیان امسال حوادث رانندگی منطقه ۲۱، تعداد ۹ نفر راننده یا سرنشین خودرو، ۱۲ نفر موتورسوار و ۱۲ نفر عابر پیاده بودهاند. علل اصلی این حوادث عبارتند از: عدم توجه به جلو: ۱۶ نفر، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه: ۱۴ نفر و تغییر مسیر ناگهانی: ۲ نفر.
زینیوند خاطرنشان کرد: بیشترین تصادفات فوتی در ساعات تاریکی شب رخ داده است؛ بهگونهای که بین ساعت ۲۰ تا ۲۴ شب ۱۱ نفر، بین ساعت ۰۰ تا ۰۴ بامداد ۱۰ نفر و بین ساعت ۰۴ تا ۰۸ صبح ۴ نفر جان خود را از دست دادهاند. این آمار نشان میدهد که ضعف روشنایی معابر یکی از عوامل مهم در افزایش تصادفات منطقه ۲۱ است.
وی در پایان تأکید کرد: رفع نقصهای هندسی راه، ارتقای روشنایی، استانداردسازی خطکشیها و تابلوها، نصب حفاظهای ایمنی و مدیریت توقفهای حاشیهای از جمله اقداماتی است که میتواند نقش مهمی در کاهش تصادفات فوتی در مبادی ورودی تهران ایفا کند.
کد خبر 6689594
فاطمه کریمی
-
طرح ساماندهی تابلوهای شهری در تهران کلید خورد
-
مثلث سه گانه تصادفات در بزرگراههای پایتخت
-
جوانان تهرانی در صدر آمار تصادفات فوتی موتورسواران
-
پیست تاریکدره؛ وقتی مزیت گردشگری در سایه بیتدبیری کمرنگ میشود
-
لزوم اصلاح مسیر جذب دانشجوی دکتری در علوم پایه پزشکی و تقویت زیرساخت
-
فوت ۳۳ نفر در تصادفات منطقه ۲۱ تهران طی ۸ ماه از سال ۱۴۰۴
-
طهماسب مظاهری: ارز عدد دستوری نیست بلکه یک کالاست
-
اسماعیلی: پوشش آموزش بعد از انقلاب اسلامی ۹۸ درصد پیشرفت کرده است
-
طرح تخفیف ۲۰ درصدی کرایه اتوبوس از اول دی در اصفهان اجرا میشود
-
اختتامیه جشنواره حیات فاطمی در آمل
-
جدال سخت دختران و پسران اسکیت ایران با فرانسه و آرژانتین
-
رستگاری اوسمار با ۷ / خوش طعم ترین ۱۳ برای پرسپولیس
-
نشست کارگروه ملی طبیعتگردی با محور حفاظت و توسعه پایدار برگزار شد
-
هشدار بارش شدید برف و باران در سراسر کشور به جز ۲ استان تا روز جمعه
-
جلسه اضطراری وزیر راه در پی هشدار قرمز هواشناسی برای ۴ استان کشور
-
افزایش قربانیان حمله به مراسم یهودیان در استرالیا به ۱۶ نفر
-
بخشنامه ساعت کاری جدید دستگاههای اجرایی ابلاغ شد
-
آماده باش در کرمان؛ بارندگیهای شدید از عصر دوشنبه آغاز می شود
-
شهادت بسیجی اصفهانی در مأموریت آموزشی
-
هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری بانکی با عنوان سند قولنامه
-
ریزش دیوار ساختمانی در پاکدشت؛۸ نفر در زمان حادثه داخل طبقات بودند
-
پیام تسلیت «جولانی» به «ترامپ»
-
واکنش «ترامپ» به حمله به مراسم یهودیان در استرالیا
-
روزنامههای ورزشی دوشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۴
-
روزنامههای اقتصادی دوشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۴
-
روزنامههای صبح دوشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۴
-
روزنامههای ورزشی یکشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۴
-
روزنامههای اقتصادی یکشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۴
- تور شفق قطبی
- تعمیر کامپیوتر تهران
- ایمپلنت دندان
- استعلام شرکت با کد ملی
- آلپاری
- تبلیغات گوگل ادز
- فروش خودرو کارکرده
- خرید دستگاه تصفیه آب
- تبلیغ در گوگل
- چاپ کارت ویزیت
- سرور اچ پی
- تور شفق قطبی اقساطی
- خرید دام زنده
- مهرینو
- تهران تایمز
- روزنامه آگاه






نظرات کاربران